Hoppa direkt till innehåll
question

GDPR - hantering av kunder som inte vill bli kontaktade av TL

2018-02-05, Robin Byström Grein
forum

GDPR - hantering av kunder som inte vill bli kontaktade av TL

Robin Byström Grein : 2018-02-05
Hej!

Hur resonerar ni gällande kunder som hör av sig och inte vill bli kontaktade av TL/inte vill att vi lämnar deras adress till TL. Vi hade nyligen en kund som ville att vi plockade bort hen från listorna vi skickade till TL för att hen inte ville bli kontaktad längre.

Tidigare har vi gjort så att vi har plockat bort den adressen från MDB, vilket har varit enda lösningen. Men det får ju stora konsekvenser. Kanske ett fält i MDB för "vill ej ha marknadsöring"?

Svar
  •  Jonas Eklundh , 2018-03-08
    Jonas Eklundh , 2018-03-08
    Vi har snarare tänkt oss en NIX-funktion i både Tjänsteguiden och Anslutamotorn där slutkund kan ange sin adress och "NIX:a" den, vilket hamnar i en egen databas som ni kan underhålla vid behov - samt att det påverkar huruvida den adressen förmedlas vidare till TL eller syns "live" i Anslutamotorn.