
GDPR - hantering av kunder som inte vill bli kontaktade av TL
2018-02-05, Robin Byström Grein
GDPR - hantering av kunder som inte vill bli kontaktade av TL
Robin Byström Grein : 2018-02-05Hej!
Hur resonerar ni gällande kunder som hör av sig och inte vill bli kontaktade av TL/inte vill att vi lämnar deras adress till TL. Vi hade nyligen en kund som ville att vi plockade bort hen från listorna vi skickade till TL för att hen inte ville bli kontaktad längre.
Tidigare har vi gjort så att vi har plockat bort den adressen från MDB, vilket har varit enda lösningen. Men det får ju stora konsekvenser. Kanske ett fält i MDB för "vill ej ha marknadsöring"?
Hur resonerar ni gällande kunder som hör av sig och inte vill bli kontaktade av TL/inte vill att vi lämnar deras adress till TL. Vi hade nyligen en kund som ville att vi plockade bort hen från listorna vi skickade till TL för att hen inte ville bli kontaktad längre.
Tidigare har vi gjort så att vi har plockat bort den adressen från MDB, vilket har varit enda lösningen. Men det får ju stora konsekvenser. Kanske ett fält i MDB för "vill ej ha marknadsöring"?
Svar