Vi har nu tagit emot din registrering och gett dig dina rättigheter. Du hittar dina verktyg i menyn "För medlemmar" efter att du loggat in. Vi är för närvarande över 140 tjänsteleverantörer som har möjlighet att via Stadsnätsportalen administrera och skjuta ut tjänster i fler än 80 Tjänsteguider över hela landet och nå ut i över 100 kommuner. Det enda kravet är att man har avtal med stadsnäten.

Tjänstekanonen
Består av ett antal delar som du måste fylla i för att kunna få ut dina tjänster i de stadsnäts Tjänsteguider som du tecknat avtal med.- Företagsinformation är grunddata och inställningar som gäller alla dina tjänster.
- Tjänster är din tjänsteportfölj där du lägger upp dina tjänster i olika kategorier. Efter att du skapat en tjänst kan du klicka på den och fylla i tjänstebeskrivning och data om tjänsten, samt skjuta ut tjänsten till de stadsnät du har avtal med.
- Batchredigerare är en funktion för att uppdatera flera tjänster med ny information samtidigt.
- Beställningar är en komplett och sökbar orderlogg som visar alla beställningar som skickats till dig.
- Beställningsformulär är en funktion där du kan skapa egna formulärfält (som du tycker saknas i standardformuläret) där kunden beställer sina tjänster.
- Annonser. På Tjänsteguidens startsida finns ett annonsutrymme för leverantörer. Här kan du skapa profilannonser och kampanjannonser som är relaterade till dina tjänster i nätet.
- Kampajer är tidsbegränsade erbjudanden kopplade till en eller flera tjänster.
- Banners är den vinjettbild som visas för varje leverantör i listningar.

Marknadsdatabasen
Här kan du söka och hämta anslutna adresser från de stadsnät där du har dina tjänster.
Adressboken
Lägg upp information om ditt företag och de kontaktpersoner som motsvarar de olika fuktionerna.
Dokumentation
Är du osäker så klicka på dokumentationen och läs den. Klicka även på de små hjälpknappar som finns på de olika sidorna.
Support
Kostnadsfri online support om du stöter på problem, har frågor eller vill komma med förslag.